Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   
Joi: 28 August 2008

Evenimente
Infracţiuni
Anunţuri
Economic
Fapt divers
Editorial
Sănătate
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Mondene
Reportaje
Comentarii
Lumea lui Rotundu

1 EURO = 4.6362 lei
1 USD = 3.9368 lei


Număr accesări
Astăzi:
16380
De la 07 Ianuarie 2003
55863753
Tot mai puţini, pe zi ce trece

Rockerii botoşăneni neagă pactele încheiate cu Satan

Confruntaţi cu problemele politice, sociale, economice şi mai ales financiare ale vieţii de zi cu zi, tot mai puţini dintre concetăţenii noştri îşi mai aruncă privirea asupra unei categorii tot mai marginalizate de existenţa cotidiană: rockerii. Îmbrăcaţi întotdeauna în negru, cu pletele lungi lăsate pe spate şi încinşi în pantaloni strâmţi pe fese – sau, mai nou, raşi în cap şi echipaţi cu bermude – împodobiţi cu zorzoane de inox cromate, rockerii constituie, de zeci de ani, peisajul oricărei localităţi civilizate.
Nici oraşul Botoşani nu face excepţie, de aproape 20 de ani prezenţa acestor „vulturi negri” devenind obişnuinţa cotidiană a trecătorului, la oră de seară, pe Pietonalul Unirii. Nici celelalte oraşe ale judeţului nu fac excepţie, în frunte cu oraşul Dorohoi, unde în urmă cu câţiva ani exista un nucleu solid de capete metalice, tricouri cu trupele preferate, putând fi văzute, ocazional, şi la „purtători” din Săveni, Darabani şi Flămânzi.
Din păcate, din ce în ce mai des, existenţa acestui alai ciudat dar extrem de original în exprimare este alăturat “satanismului”, curent care nu are mai mult de-a face cu această mişcare decât masoneria sau cultul yoga, de exemplu. În ultimii ani, unele publicaţii au prezentat, folosindu-se de argumente de-a dreptul copilăreşti, o imagine demonică şi abjectă a rocker-ilor locali, invocând în argumentaţia lor informaţii care nu au nimic în comun cu realitatea, dar culese din „surse sigure”, precum Inspectoratul Şcolar Judeţean. Nimic mai fals şi mai neadevărat în tezele celor care au crezut elucubraţiile oferite cititorilor de aceşti creatori de scenarite demonice.
A confunda cu satanismul imaginea unor tineri (şi nu numai) după tricoul pe care îl poartă – deseori reprezentând imaginea unui disc al formaţiei preferate – şi după lungimea (sau scurtimea) centimetrilor de păr, mai mult sau mai puţin bogat, care atârnă pe spatele gecii de piele, este la fel de dăunătoare pentru neavizat ca şi cantitatea de urină recomandată ca dietă zilnică adepţilor guru-ului Bivolaru. Chiar şi semnatarul acestor rânduri s-a izbit cu câţiva ani în urmă de obtuzitatea ziaristului Traian Apetrei atunci când, rugat să facă promoţie revistei şi concertului pe care le promova la un club din Botoşani, a afişat o postură clasică pentru subgenul heavy metal, cu pumnul strâns şi proximităţile degetelor ridicate. Trei zile mai târziu, într-o gazetă de sorginte creştină dar ancorată politic mai bine ca un pachebot, a apărut imaginea respectivă, însoţită de un text “elocvent” prin care s-ar fi făcut propagandă satanismului, semnul în cauză reprezentând, în viziunea reporterului respectiv, nici mai mult nici mai puţin decât “coarnele diavolului”.
Aliniind acestui concept dăunător afirmaţiile ziaristului mai sus menţionat, am aruncat ultimul CD Iron Maiden în lada cu vechituri şi am plecat la „vânare de satanişti” având în cap ideea preconcepută că există până la urmă o şansă infimă ca individul să aibă totuşi dreptate şi că “satanistii” din Botoşani într-adevăr să existe.
Mai întâi, am încercat să stau de vorbă în primul rând cu rockerii “veterani”, cu cei care, cel puţin teoretic, cunosc fenomenul local de la înfiinţare şi îl mai monitorizează şi acum. Dar nicăieri în municipiul reşedinţă de judeţ, în nici o discuţie purtată, inclusiv cu paznicii celor două cimitire locale, nu mi-a fost confirmată existenţa “satanistilor” locali, amatori de pentagrame, cruci întoarse şi pisici negre sacrificate la miezul nopţii.
“Existau ceva probleme cu circa 10 ani în urmă, când tinerii care veneau de la iarbă verde, de pe tăpşanul de la marginea oraşului Botoşani, treceau prin cimitir şi, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice, vorbeau mai tare sau mai proferau vreo obscenitate. În mod sigur nu era vorba de rockeri deşi despre ei toată lumea vorbea pe atunci că ar face orgii prin cimitir, că s-ar împreuna pe morminte şi că ar întoarce crucile invers. Eu personal nu am prins şi nu am văzut nici unul şi de când cimitirul a fost împrejmuit nici că am mai avut probleme cu beţivii şi cu cucoanele puse pe harţă”, ne-a spus unul dintre cimitirenii sfântului lăcaş Pacea.
Nici cei care se ocupă de liniştea mormintelor din cimitirul Eternitatea nu îşi amintesc să fi avut vreodată probleme cu rockerii sau cu “satanistii” exceptând faptul că “acum vreo 20 de ani, când încă se mai putea tăia câmpul în două pentru a merge la cabana Rediu, grupuri de cheflii care veneau de la băut scurtau drumul spre oraş trecând prin spatele cimitirului”. Cruci întoarse invers precum sabia lui Ştefan cel Mare, ritualuri satanice, pentagrame pictate pe cavouri? Nimeni nu a auzit de aşa ceva prin cimitire, şi asta nu de ieri, de azi. A existat totuşi o excepţie, dar nu în sensul în care afirmă cei care vor să-şi vândă marfa jurnalistică cu orice preţ.
“Acum vreo şase ani, un grup de cetăţeni din Dorohoi au alertat secţia de jandarmi anunţând că, de câteva seri, în cimitirul local şi-au făcut apariţia “sataniştii”. Am făcut imediat o razie şi am descoperit un grup de boschetari bătrâni care, profitând de vremea frumoasă, îşi făcuseră culcuş într-un cavou, loc în care consumau alcool şi se mai luau şi la harţă. În rest, nici un fenomen de distrugere sau de profanare în care să fi fost implicaţi tinerii nu ne-a fost semnalat de când lucrez eu în jandarmerie”, afirma căpitanul Cristian Niţuleac, reprezentantul jandarmilor botoşăneni.
Şi totuşi au existat şi excepţii, dar nu în modul dorit de autorii de articole (de senzaţii) tari. “Când eram puştoaice şi aveam nevoie de o doză de linişte după stresul cotidian, mai trăgeam câte o raită, pe înserate, pe aleile cimitirelor din oraş. Ne mai sărutam cu prietenii la umbra unui copac mai stufos, mai trăgeam câte o ţigară, dar niciodată nu am făcut ceva de care să ne fie ruşine”, afirma o rockeriţă pe nume Georgiana Rusu, susţinută în afirmaţiile ei şi de alte “candidate” la postul de satanist(ă).
Cel mai pertinent comentariu vizavi de subiectul în cauză a fost făcut însă de doi rockeri cu vechi state de serviciu, Carmen şi Florin Partenie, care încă din startul discuţiei purtate au ţinut să ne spună că satanismul nu a reprezentat niciodată curentul rock şi chiar dacă rockerii sunt atipici şi nonconformişti, “ei sunt integraţi în sistem şi chiar dacă spiritul lor este anarhist, sub nici o formă nu se dedau la fapte antisociale”. “Dacă bei un pahar mai mult, porţi un tricou cu un logo indescifrabil sau asculţi o muzică mai dură, asta nu înseamnă că eşti “satanist”. Pur şi simplu acestă muzică extremă, din care rar se înţelege textul, le place multora cum sună şi reprezintă o cale de refulare după stresul cotidian. Rockerii sunt în general oameni care citesc sau care urmăresc filme de referinţă, ei sunt interesaţi de literatura SF, de ocultism, de magie, de paranormal, motiv pentru care oficialii au dorit tot timpul să-i marginalizeze, reducându-i la termenul de “satanişti” şi închizându-le practic toate uşile în faţă”, susţineau cei doi rockeri veterani ai plaiurilor botoşănene.
Într-adevăr, niciodată rebelul, începând de la James Dean şi Elvis Presley şi până în zilele noastre, nici la TV, nici pe marele ecran, nu a fost prezentat decât îmbrăcat în negru, echipat în piele şi “dotat” cu cizme şi accesorii cromate. Eventual însoţit de o motocicletă “bengoasă”, Harley Davidson sau Triunph, evident tot de culoare black.
Un alt aspect sesizat de rockerii locali se referă la un fapt mult prea generalizat, din păcate, în ziua de azi. “Dacă un oarecine, băiat de bani gata, iese dintr-o discotecă şi comite o faptă antisocială, este un potenţial infractor care, din cauza anturajului, s-a îmbătat ori s-a drogat. Dacă un coleg de-al nostru care iese dintr-o rockotecă sau dintr-un club face acelaşi lucru, e un “satanist” condus de anumite tendinţe sau ritualuri”. Faptul că rata infracţionalităţii în rândul rockerilor este infimă faţă de marea masă a infractorilor proveniţi din familii normale sau situate pe diferite trepte sociale ne-a fost confirmată şi de (pe atunci) comisarul Cristi Silveanu care, la o întâlnire cu presa din anul 2004, a declarat deschis că “de când lucrez în poliţie nu am auzit ca vreun rocker din Botoşani să fi fost reţinut pentru vreo faptă antisocială. Dimpotrivă, am participat la mai multe manifestări de acest fel, cum au fost cele prilejuite de lansarea dicţionarelor rock “Coşmar pe strada morţii” şi pot să spun că atmosfera de acolo a fost una deosebită şi mulţi dintre componenţii formaţiilor invitate, cu care am stat de vorbă, mi s-au părut deschişi l minte şi foarte pragmatici în problemele puse”.
Iar cireaşa (amară) de pe tort – spre marea dezamăgire a celor care, din lipsă de subiecte dezgroapă morţii inexistenţi doar ca să se bage în seamă – a fost aşezată de nimeni altul decât doctorul Nicolae Vlad, managerul Spitalului de Psihiatrie Botoşani care, spre marea dezamăgire a celor care confundă respectabila noţiune de rocker cu “satanismul”, a declarat: “Am auzit şi au ca alţii, din presă şi televiziune, că ar fie existat în ţară sau în lume astfel de situaţii dar pe cei care comit asemenea gesturi, precum profanarea mormintelor, eu nu îi consider bolnavi ci mai degrabă răufăcători. În ceea ce mă priveşte, de peste 20 de ani de când lucrez în Botoşani, nu am întâlnit, nu am auzit şi nu am tratat astfel de cazuri”.
Pentru ca lucrurile să fie cu adevărat clare, am extras din Wikipedia, cea mai populară enciclopedie on-line, câteva date esenţiale despre satanism din care rezultă că, deşi cultul a avut adepţi în toate cercurile posibile, el nu a avut şi nu are în comun cu muzica rock mai mult decât o relaţie de, cel mult, coabitare şi asta mai mult în ţările nordice. Satanismul este o religie bazată pe Biblia Satanică şi filozofia Cultului Satanic, fondată de Anton Szandor LaVey. În această religie, Satana devine un simbol pozitiv, arhetip al sinelui şi al egoismului. Deşi este asociată în cultura populară cu ritualuri ce au în prim plan violenţa şi cruzimea, filozofia Bisericii Satanice are la bază cu totul alte caracteristici.
Primul şi cel mai important este individualismul fundamental, bazat pe conceptul nietzschean că individul este singurul responsabil pentru viaţa sa şi că trebuie să se ridice peste perceputa conformitate a maselor pentru a găsi o cale în viaţă. În acest sens, LaVey declară că "sataniştii sunt născuţi, nu făcuţi... au o boală numită independenţă".
Satanismul este împărţit în trei categorii principale. Satanismul Tradiţional, care afirmă că rădăcinile Satanismului se trag din Egiptul Antic, Satanismul Rebel, neîmpărtăşit de căte satanistii contemporani, care spune că Satana are nevoie de o pisica moartă, un mormânt profanat, o tăietura pe mâna tinerei de 17 ani sau un ritual realizat în nişte condiţii groteşti şi Satanismul Modern, care promovează individul şi nu faptul că omul este nesemnificativ, slab şi dependent de supranatural.
Satanistii consideră că apartenenţa de supranatural şi implicit de o Biserică, presupune mult prea multa bătaie de cap luând în vedere că, după cum a spus şi Phil Hine în Magia Haosului, "Nimic nu este real". Satanismul a fost menţionat în literatură şi în presă de-a lungul anilor 1960 şi 1970 dar în zilele noastre nu mai este menţionat decât foarte rar. Cu excepţia celor care, fără vreo documentare serioasă, vor să atragă atenţia asupra lor, inventând subiecte aiurea, precum că oraşul Botoşani ar figura pe harta satanismului naţional sau că rockerii sunt, vezi Doamne, satanişti. (Documentare realizată în perioada 2005-2008). (B.P.F.)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (2)]

 

  
Doar 30% din creanţe sunt recuperate de Fisc
Alte patru blocuri vor fi reabilitate termic
Şi-a înşelat concubinul cu care trăia de 13 ani
Minorii din detenţie au luat contact cu cele sfinte
Copil de 8 luni înecat în dejecţii de animale
Şcolile, raiul corupţiei, incompetenţei şi neputinţei
Ioan Rotundu
Comentariul comentariilor (CLXXVI)
(Ioan Rotundu)
Pentru a-şi îndeplini planul, Poliţia ne amendează din birou
furt de date personale la Poliţia Românăo profesoară din Timişoara amendată la….Bucureşti
Noi farse ale lui Gabi Jugaru
„Românii, chiar dacă sunt cetăţeni europeni, vor trebui să se supună unor cerinţe”
Occidentul cântă placa Moscovei din cazul Kosovo
Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!
„Şi prin tăcere suntem vinovaţi. Noi nu uităm”
Dreptul moral
Ce cred liderii politici de la Chişinău de criza provocată de Rusia în Caucaz
Lavrov aduce iar în actualitate planul de federalizare a Basarabiei
” Şi ce dacă mă reclami la OPC, până vin ei, schimb preţul!”
consumator strivit la Altex
Program Tele'M Botoşani joi, 28 august
Reacţia prostituatei
Horoscop
Guvernul mai întâi numără, după care le va plăti şi salariile
După 20 de ani de pauză, a apărut un caz de tetanos
Pensia se majorează, dar pe etape
Desemnat şef al CJ, Ţurcanu îi va scutura niţel pe cei de la Drumuri şi Apa Grup
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă

Contact: jurnalulbtd@gmail.com
Telefon: 0745 544 745

Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!