Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   
Luni: 25 Iunie 2012

Evenimente
Politică
Infracţiuni
Economic
Fapt divers
Editorial
Învăţământ
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Comentarii
Lumea lui Rotundu

1 EURO = 4.5867 lei
1 USD = 3.9006 lei


Număr accesări
Astăzi:
10512
De la 07 Ianuarie 2003
52584100

Drumul Botoşani-Suceava între istorii şi istoric


Sute de oameni au murit în ultimii ani pe şoseaua între Suceava şi Botoşani, unde carosabilul, extrem de alunecos pe ploaie, nu poate fi refăcut din cauza lipsei banilor.
Şoseaua Botoşani - Suceava a intrat în istorie ca fiind locul celui mai grav accident rutier petrecut vreodată în România. Nenorocirea a avut loc în 1980, pe raza localităţii botoşănene Huţani. Statisticile reci au consemnat că un autobuz cu 83 de pasageri s-a răsturnat într-o mlaştină şi că 48 de oameni au murit, iar alţi 35 au fost răniţi. Oamenii îşi amintesc că imaginile de atunci erau apocaliptice.
Trupurile neînsufleţite ale celor morţi au fost aşezate mai întâi pe marginea bălţii, unul lângă altul. Mai apoi au fost cărate la morga spitalului orăşenesc Botoşani cu camioanele. Ultimele cadavre au fost scoase din apă abia a doua zi, când s-a reuşit recuperarea autobuzului.

Greşeală de exploatare
Teribilul accident a reliefat serioase probleme de siguranţă pentru şoferi, iar şoseaua a căpătat supranumele de „drumul morţii”.
Teribilul accident a reliefat serioase probleme de siguranţă pentru şoferi, iar şoseaua a căpătat supranumele de „drumul morţii”. Sute de alte evenimente rutiere grave au avut loc de atunci. Numai în ultimii cinci ani, pe porţiunea critică, de 16 kilometri, unde s-a răsturnat autobuzul, au avut loc 104 accidente, soldate cu 14 morţi, 29 de răniţi grav şi 122 persoane rănite uşor.
Numai în ultima luna au murit trei oameni, iar alte zeci de persoane zac prin spitale pentru recuperare. Mulţi dintre cei care tranzitează această porţiune spun că, atunci când plouă, abia reuşesc să stăpânească maşinile. O explicaţie a dat-o Liviu Mihalache, şeful Secţiei Drumuri Naţionale din Botoşani.
„Acolo, în 2005-2006, s-a intervenit cu un tratament bituminos şi din cauza traficului greu şi intens, drumul s-a şlefuit şi într-adevăr, când plouă, este mare pericol. Noi am făcut tot ce am putut. Am frezat curbele unde se produceau cele mai multe accidente, dar nu putem freza tot traseul. Au fost puse indicatoare în care este şi limită de viteză şi de 40 kilometri pe anumite porţiuni", a spus Liviu Mihalache.

Banii vin foarte greu
Lucrările pentru cei 16,23 kilometri dintre Botoşani şi Dumbrăveni (Suceava) se preconizează a fi finalizate în următorii doi ani. Fondurile, 114 milioane de lei, au fost prinse în buget, iar licitaţia a fost câştigată de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, supranumit „regele asfaltului".(Lavinia Preda)


Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (3)]
 

  
Guvernul nu a dorit sa includă insolvenţa Hidroelectrica pe agenda CSAT
"asumandu-şi, astfel, decizia si consecinţele ei" - ZF
Ultimul minut al lunii iunie va avea 61 de secunde
Niciun tir de racheta nu este prevazut in aceasta zi
Horoscop
Bancul zilei: Patul de gotel
Guverne blestemate
Ioan Rotundu
Adrian Năstase ar putea fi transferat in penitenciar
Lupta dintre palate se radicalizează
Traian Basescu l-a avertizat pe Victor Ponta cu însuşirea unei atribuţii constituţionale a preşedintelui
În privinţa detenţiei lui Năstase, ministrul Rus a minţit
Poliţia Română îl contraziceAdrian Năstase nu are statut de încarcerat
Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!
Grecia a angajat 70.000 de funcţionari, in ciuda acordului cu UE-FMI
De ce trebuie felicitat Florin Ţurcanu
Ioan Rotundu
Încă o victimă ce poart㠄marca Ţurcanu”
Viceprimari USL în aproape 90 la sută dintre comune
Schimb de ştafetă şi la Flămânzi
ITM Botoşani a verificat societăţile de construcţii
Cadrele didactice sunt consultate în privinţa aplicării Legii Educaţiei
De astăzi, absolvenţii de gimnaziu intră în focul examenelor
IŞJ Botoşani: Examenele de gimnaziu şi Bac vor fi controlate de la minister
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă

Contact: jurnalulbtd@gmail.com
Telefon: 0745 544 745

Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!