Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   
Sâmbătă: 23 Mai 2015

Politică
Infracţiuni
Anunţuri
Economic
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Gastronomie
Reportaje
Comentarii
Caricaturi
Evenimente
Lumea lui Rotundu

1 EURO = 4.5583 lei
1 USD = 4.0489 lei


Număr accesări
Astăzi:
7216
De la 07 Ianuarie 2003
50512166

Botoşani:; La „Service auto” Câşlaru să nu te duci cu… autoturismul


De ani de zile, adică de când s-a introdus regula inspecţiei tehnice periodice la autoturisme, am efectuat la maşina redacţiei Jurnalul ITP-ul la firma lui Constantin Conţac – Transporturi Auto SA. Am efectuat aici ITP-ul pentru că şoferii pe care i-am avut pe maşina redacţiei mi-au spus că este o firmă unde verificarea se face cu mijloace tehnice moderne şi că nu ţi se pune ştampila până ce autoturismul nu este adus la condiţiile tehnice de circulaţie în deplină siguranţă.
În 31 mai se expiră ITP-ul la autoturismul redacţiei cunoscut în judeţ ca aparţinând de Lumea lu’ Rotundu. Am întrerupt filmările două zile şi i-am cerut şoferului să meargă la firma de reparaţii auto care se ocupă de partea de motor să schimbe distribuţia şi să verifice funcţionarea frânelor.
Ieri, şoferul m-a informat că verificarea pe partea de motor şi frâne este gata, aşa că i-am cerut să meargă la Transporturi Auro SA pentru verificare şi obţinere a ITP-ului. Numai că şoferul, venit la redacţie de vreo jumătate de an, mi-a spus că el cunoşte Service-ul lui Câşlaru de la Bisa şi că într-o oră obţine ITP-ul. M-am mirat de aşa operativitate şi l-am însoţit cu gândul că dacă ce mi-a spus este şi adevărat să scriu un articol pozitiv.

Aşteptarea cu ochii pe ANAF
Am ajuns la Seevice Câşlaru în jurul orei 11 dimineaţa. Şoferul l-a contactat de meseriaşul de la uşa pe care scria „Inspecţia tehnică periodică” şi i s-a pus să stea la rând. Mi s-a părut firească cererea meseriaşului, pentru că nu eram noi cu stea în frunte să fim luaţi peste rând.
Numai că meseriaşul ne-a sărit când ne-a venit rândul şi l-a luat pe unul proaspăt venit. N-am zis nimic, fiind mai atent la autoturismul inscripţionat ANAF – Antifraudă, voind să aflu rostul prezenţei lui în incinta Sercice-ului. Apoi a venit un alt autoturism cu un tip bondoc care s-a dar jos de la volan, a discutat puţin cu meseriaşul, iar acesta i-a luat cheile şi a tras maşina pe canal pentru verificare.
În tot acest timp, tipul vorbea la telefon cu o persoană ce mi s-a părut dubioasă prin răspunsurile pe care i le dădea bondocul. Oricum, bondocul arunca cu miile de euro la telefon de parcă stătea cu fundul pe rezerva valutară a lui Mugur Isărescu.
Între timp i s-a verificat maşina (n-a durat 15 minute) iar meseriaşul a luat la verificare alt autoturism, sădindu-ne din nou la rând. Începusem să mă enervez dar tocmai ieşise dintr-o încăpere două personaje pline de importanţă care discutau vioi şi cumva mulţumiţi de ceva. S-au urcat în maşina ANAF şi au plecat prin spatele atelierului. În gând le-am urat „Să fie primit!” Nu ştiu ce-au primit, bani sau un serviciu auto gratuit, dar sigur au primit ceva că prea au plecat mulţumiţi.

Plecarea de la „pomul lăudat”
Văzând că meseriaşul n-are de gând să ne ia la verificare maşina, i-am cerut şoferului să plecăm imediat spre firma lui Constantin Conţac, nu fără a-l ironiza cu serviciile prompte ale Service-ului la care m-a adus. . La societatea Transporturi Auto am fost imediat băgaţi pe banda de verificare şi s-a luat maşina la purecat. A găsit că mai trebuie schimbat un furtun la roata din stânga faţă şi un punct de sudură autogenă la tobă. Când credeam că s-a terminat calvarul, inginerul care a verificat maşina ne-a anunţat că trebuie să mai aşteptăm vreo jumătate de oră pentru că a apărut o problemă din partea RAR-ului.

Omul de la RAR
N-am înţeles în ce consta problema dar am rămas pe loc. Imediat a apărut un inginer, cel puţin aşa am înţeles, care ne-a cerut să readucem maşina pe banda de verificare şi a luat-o din nou la control. N-a găsit nimic în plus faţă de înlocuirea furtunului şi punctul de sudură. Omul ne-a urat amabil „Foc la ghete!” şi a plecat. N-am înţeles urarea sa şi mi-a trebuit ceva timp să dezleg şarada ei. Omul ne-a explicat că maşina este în regulă şi că putem circula în siguranţă cu ea, putând pune ghetele dfe mers pe jos pe foc.
Frumoasă urare, mai ales că n-am mai auzit-o. Inginerul de la firma lui Conţac ne-a dat termen până luni să schimbăm furtunul şi să realizăm punctul de sudură la tobă, după care ne va acorda mult râvnita ştampilă.

Epilog
M-a incitat apariţia intempestivă a omului de la RAR şi reverificarea maşinii. Meditând, am cam descoperit tărăşenia. Meseriaşul lui Câşlaru ne-a turnat la RAR, de ciudă că am renunţat la serviciile sale. Iar când de la firma lui Conţac s-au transmis la RAR datele maşinii, cei de acolo ne-au localizat şi au trimis un supracontrol crezând că ne-am fofilit de o verificare tehnică amănunţită. Numai că eu tocmai asta voiam, o verificare tehnică completă ca să nu am probleme peste o lună când voi pleca din nou în Munţii Apuseni.
Tot ieri aveam să mai întâlnesc un proprietar de maşină care a avut necazuri la Service Câşlaru. Mi s-a spus că patronul şi lucrătorii acestui atelier sunt pocăiţi. Treaba lor ce credinţă împărtăşesc, dar dacă nu respectă rândul şi-i favorizează pe adepţii lor, să pună un anunţ de avertizare: „Service auto numai pentru pocăiţi!” Corecta informare a cetăţeanului o cer şi cei de la Protecţia Consumatorului, fără a se supăra pe apartenenţa religioasă a prestatorului de serviciu.
În ce mă priveşte, am învăţat lecţia: drumul cel mai scurt este cel cunoscut, în cazul de faţă firma Transporturi Auto SA iar la pomul lăudat, fie el şi Service Câşlaru, să nu te duci cu autoturismul dacă ai fost botezat creştin-ortodox., pentru că-ţi va rugini maşina aşteptând să ţi-o binecuvânteze tehnic. Iar pe deasupra te toarnă şi la cei de la RAR.
Ioan Rotundu.


Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (1)]
 

TeleM
Bancul zilei: Gelozie
Reţeta zilei: Ciorbă pescărească
Horoscopul zilei
Franta obliga supermarket-urile mari sa doneze alimentele nevandute
Femeia care ameninta de 35 de ore ca se arunca de pe o cladire a cazut in gol si a murit
PNL scrie in programul de guvernare ca firma de consultanta a lui Tony Blair coordoneaza o structura a Guvernului Ponta
Aceasta ar fi blocata de interese politice si lipsa de coordonare
Raport: Cum se poate contracara dominatia Kremlinului in mass-media de limba rusa din estul Europei
Ce planuri are PNL cu justitia - programul de guvernare
Fostul primar Cristian Poteras, condamnat definitiv la opt ani de inchisoare cu executare
Inca o propunere legislativa impotriva hipermarketurilor
PNL vrea sa sustina o candidatura romaneasca pentru postul de Secretar General ONU in 2016
Seful Nei Guard spune ca Vasile Blaga i-a cerut sa-l ajute pe ginerele sau cu firma de paza
Două minuni creştin-ortodoxe şi una luterană
Cel mai citit comentariu-pamflet al săptămânii
Caricatura zilei: Ponta-n tinereţe
Lumea lu' Rotundu: Agonie şi extaz
Jurnalul de Dimineaţă

Anunţuri@Jurnalul
Blogul lui Rotundu
Arhivă

Contact: jurnalulbtd@gmail.com
Telefon: 0745 544 745