Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   
Vineri: 2 Iunie 2006

Evenimente
Cultură
Infracţiuni
Economic
Fapt divers
Învăţământ
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Lumea lui Rotundu

1 EURO = 4.5988 lei
1 USD = 3.9154 lei


Număr accesări
Astăzi:
19916
De la 07 Ianuarie 2003
54318181

Primăria rudelor


Pe 22 mai, la Primăria Truşeşti a fost organizat un concurs pentru ocuparea postului de Şef Serviciu Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă. Concursul a fost unul cu cântec de Oghişcă şi contestaţii cârlăneşti. Inginerul Eugen Puşcaşu (foto), unul dintre candidaţi, a reuşit să demonstreze cum poate fi aranjat un astfel de concurs. Miza nu era prea mare, doar de vreo şase milioane de lei, cât reprezintă îndemnizaţia şefului. Puşcaşu a reuşit chiar să determine anularea concursului. În felul acesta, pe la sfârşitul anului, se va ţine un al patrulea concurs pentru postul râvnit. Primele două concursuri au fost susţinute la 27 aprilie şi 3 mai, dar, probabil nu s-a găsit omul potrivit pentru situaţii de urgenţă. Unul dintre membrii comisiei de examinare a fost Samoil Cârlan de la Prefectură. Acesta s-a cam făcut de cacao prin formularea unor întrebări bizare. Acesta le cerea concurenţilor să răspundă unor întrebări care nu erau tematice, nu făceau parte din biografia primită spre studiu de către poftitorii la scaun de şef. Cea mai aberantă întrebare, formulată de Cârlan, era „Care este structura serviciului voluntar pentru comuna Truşeşti”. Întrebarea nu-şi avea rostul, pentru că încă nu era structurat respectivul serviciu în comuna Truşeşti. „Postul a fost aranjat. Admis a fost declarat Constantin Olenic. Am făcut contestaţie şi am cerut să-mi arate lucrarea câştigătorului. La una dintre întrebări avea acelaşi răspuns ca şi mine. Dar el a fost notat cu 2,5 puncte, iar răspunsul meu cu 1,5. Nimeni nu mi-a dat vreo explicaţie. Până la urmă, a fost anulat concursul”, a declarat Eugen Puşcaşu. Prin adresa 2394 din 26 mai, Primăria Truşeşti a răspuns contestaţiei lui Puşcaşu. „Având în vedere Nota de constatare a Comisiei pentru rezolvarea contestaţiei, prin Dispoziţia 518 din 26 mai a primarului Dumitru Oghişcă, s-a dispus anularea concursului”, se arată în adresa Primăriei. Puşcaşu a spus că nu va mai candida pentru şefia Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă. Zilele următoare va pleca la Bucureşti, unde se va angaja la o firmă. El a mai lucrat în cadrul Primăriei Truşeşti. Puşcaşu a devenit deranjant în perioada în care a fost remunerat ca şef al Unităţii de Monitorizare Locală (UML), în derularea unui program PDR, în 2003. „S-au făcut atunci licitaţii pentru drumurile de la Ionăşeni şi Buhăceni. A câştigat o anumită firmă. La un moment dat, firma a vrut să folosească alte materiale decât cele prevăzute în proiect. Eu nu am fost de acord şi, la scurt timp, am fost îndepărtat. Pe atunci, viceprimar era Neculai Arvinte şi Ioan Aflăcăilor era primar”, şi-a amintit Puşcaşu. În 2004 nu a mai fost chemat la licitaţii. Când s-au recepţionat drumurile respective, festivitatea s-a lăsat cu bocete, nemulţumiri, scuze şi justificări. Arvinte era deja noul şef al UML. Pe Eugen Puşcaşu nu l-a răbdat inima să nu ne spună şi alte „afaceri necurate” care se perfectează pe la Truşeşti. Anul trecut, s-a impus demolarea clădirii fostului Tribunal Truşeşti. La propunerea primarului a fost angajat şi Puşcaşu, ca muncitor necalificat (este inginer cu studii superioare-n.r.). Puşcaşu a lucrat, însă, ca şef de echipă, cu 150 de oameni în subordine. „Terenul şi clădirea fostului Tribunal erau concesionate de o rudă a contabilului şef Adriana Popovici. Nimeni nu ştie cu ce bani s-a ales Primăria din afacerea asta. Clădirea trebuia demolată Pentru a nu cheltui cel care a concesionat, s-a făcut un aranjament astfel încât treaba să o facă Primăria. Ruda contabilei a scăpat astfel de o cheltuială. Am avut surpriza ca din cei 150 de oameni cu care lucram, doar o parte veneau la treabă. Vreo 30 lucrau pe la Popovici, pe la spital, grădiniţă sau la ferma viceprimarului. Dar erau plătiţi în contul lucrărilor de la demolatul tribunalului. Ultima dată, am predat pontajele goale pentru şase persoane, pentru că nu veniseră la treabă. Degeaba, cineva le-a completat pontajele la Primărie”, a menţionat Puşcaşu. Dintre cei şase, trei lucraseră la ferma viceprimarului şi erau plătiţi de Primărie. Un altul a lucrat o lună la familia Popovici. Iar doi dintre ei erau Ştefan Popovici şi Bogdan Popovici, soţul respectiv fiul contabilului şef Adriana Popovici. Şi cu toată povestea asta, secretarul Primăriei, Stelică Bejenaru Iacob pare să nu aibă nici în clin nici în mânecă. Potrivit spuselor lui Puşcaşu, secretarul are o vechime considerabilă în Primăria Truşeşti. Prin anul 2000, acelaşi secretar a fost nevoit să împrumute vreo patru milioane de lei de la Puşcaşu. Nu i-a mai înapoiat vreodată. Secretarul avea nevoie de bani pentru a acoperi o delapidare pentru care primarul de atunci, Aflăcăilor, l-a ameninţat cu demiterea. Stelică băgase mâna în banii veteranilor de război şi a acoperit paguba prin împrumut. Datorii mai are şi acum, la mai mulţi concetăţeni, dar asta este problema lor. Nemulţumitul fost angajat al Primăriei Truşeşti a mai învârtit cuţitul într-o altă rană. Nu se ştie când, urmează a avea loc un concurs la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei. Pusă pe listă şi considerată câştigătoare, deja, ar fi nora contabilei Popovici. Mirela Popovici a mai lucrat în cadrul Primăriei. Cu două luni în urmă, un alt concurs organizat la Serviciul de Contabilitate a fost câştigat de Bogdan Popovici, fiul contabilului şef cu acelaşi nume. Şi dacă nici aceste aspecte nu dau de gândit celor de la Curtea de Conturi, înseamnă că nu-şi merită statutul. Dar, înţelegători fiind, vom reveni cu o altă temă de gândire şi poate şi de acţiune pentru onorabilii de la Curtea de Conturi. Vor fi fiind ei subordonaţi Parlamentului, dar tot din banii contribuabililor sunt plătiţi. (Marian MOROŞAN)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (0)]
 

  
Internet-ul fură clienţii Cinematografului
Directori care nu ştiu să se vândă
Direcţia de Finanţe se judecă la ÎCCJ
Ziua Eroilor, marcată prin depuneri de coroane
Taxa din Dorohoi afectează lucrările DJDP
Accident produs din neatenţie
Fetiţă violată de un recidivist
Comentariu la comentarii (XC)
(Ioan Rotundu)
Horoscop
MMGA a transmis o Avertizare Hidrologică către prefecturile din 29 de judeţe
Nivelul taxelor pentru locuinţele mai mici de 150 de mp rămâne neschimbat
Cota unică de 16 la sută rămâne neschimbată
Un britanic a obţinut dreptul de a creşte un leopard în grădină
Ducele de Edinburgh, marele gafeur al familiei regale britanice
Mărturie de dincolo de mormânt acceptată într-un proces de crimă
Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!
Desfiinţarea posturilor de vicepremier este bine venită
Deputaţii Comisiei de învăţământ fac un apel către autorităţi
FBI pregăteşte poliţiştii români pentru acţiuni de combatere a infracţiunilor informatice
Un om responsabil nu părăseşte postul într-o situaţie de criză
Preşedintele Traian Băsescu va fi externat vineri la prânz din Spitalul Elias
Preşedintele Camerei Deputaţilor a condus o şedinţă de plen a deputaţilor-copii
Târgul de jucării vechi la a VI-a ediţie
Strategiile asociaţiilor civile
Ziua copilului sărbătorită la Biblioteca Judeţeană
Manifestări cu ocazia zilei eroilor
Credincioşii botoşăneni şi Înălţarea Domnului
Parada din peste 100 de costume ecologice de epocă
Statul român, dat în judecată de poliţişti
Copiii luptă pentru combaterea accidentelor rutiere
Bani puţini pentru modernizarea drumurilor
Botezul „Europei” din buricul târgului
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă

Contact: jurnalulbtd@gmail.com
Telefon: 0745 544 745

Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!